poniedziałek, 25 października 2021

Ś. † P. KRZYSZTOF KIERSZNOWSKI

Krzysztof Kiersznowski (26.11.1950 - 25.10.2021) - polski aktor, który rewelacyjnie zagrał Nutę w obu częściach "Vabanku". Każdy wielbiciel  komedii Machulskiego pamięta teksty: "A kto go stuknął?! Kto stuknął?! Ostatni raz za kierownic siadłeś! Ostatni raz" lub "Góźdź żelazny! Skąd tu góźdź?". Wielu widzów pamięta go też z "Kilera", "Demonów wojny według Goi" czy "Statystów". Za drugoplanową rolę w "Statystach" zdobył nagrodę na 31 Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni  oraz Orła w 2007 roku. Był aktorem charakterystycznym, który nawet z epizodu potrafił zrobić prawdziwą perełkę. Od kilku lat chorował na nowotwór. Zmarł 25 października, na miesiąc przed 71 urodzinami. 

Autograf zdobyłam listownie w 2008 roku, jako jeden z pierwszych w mojej kolekcji. 

2 komentarze:

  1. Właśnie obejrzałem sobie "Vabank 2" :)
    Niestety, nie zdążyłem zdobyć autografu. Zdjęcia "Wąskiego" leżą na ogromnej kupce fotografii "do wysłania" :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę sobie odświeżyć obie części "Vabanku". Niestety, też mam sporo zdjęć, których już nie wyślę.

      Usuń