sobota, 24 września 2022

Ś. † P. FRANCISZEK PIECZKA, LOUISE FLETCHER

23 września zmarł wspaniały polski aktor Franciszek Pieczka i amerykańska aktorka Louise Fletcher. 

Franciszek Pieczka (18.01.1928 - 23.09.2022) - wybitny i lubiany aktor, odtwórca wielu niezapomnianych ról - Gustlik Jeleń z serialu "Czterej pancerni i pies", proboszcz z "Chłopów", stary Kiemlicz z "Potopu", Muller z "Ziemi obiecanej", poseł Piotr Boratyński z "Królowej Bony", Szczepan z "Wiernej rzeki", święty Piotr z "Quo vadis", Stach Japycz z "Rancza". Był etatowym aktorem w filmach Jana Jakuba Kolskiego: "Jasminum", "Historia kina w Popielawach", "Grający z talerza", "Szabla od komendanta", "Cudowne miejsce", "Jańcio Wodnik", "Pograbek", "Pogrzeb kartofla". 

Autografy zdobyłam listownie w 2008 roku. 


Louise Fletcher (22.07.1934 - 23.09.2022) - amerykańska aktorka filmowa i telewizyjna. Zdobyła Oscara dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej za rolę siostry Ratched w "Locie nad kukułczym gniazdem" (1975). Inne filmy z jej udziałem to m.in.: "Egzorcysta II", "Podpalaczka", "Najlepsi z najlepszych", "Kwiaty na poddaszu", "Szkoła uwodzenia". 

Autografy zdobyłam listownie w 2010 roku. 

5 komentarzy:

  1. Gratuluję :) Zapraszam na nowy post: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2022/09/1190-bartosz-satynski.html

    OdpowiedzUsuń
  2. :( :( :( Franciszek Pieczka... rzadko tak mi smutno, gdy odchodzi ktoś kogo nigdy nie poznałem osobiście, ale... to Franciszek Pieczka! Gustlik, z którym dorastałem, twórca innych niesamowitych kreacji aktorskich, które docenia się już jako dorosły.
    Niestety nie dane mi było zdobyć autografu listownie, ale mam dwa nabyte na aukcjach charytatywnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja żem to pisał... Marcin :)

      Usuń
    2. Franciszek Pieczka był bardzo życzliwy dla swoich fanów. Jako jeden z nielicznych aktorów odpowiadał na wszystkie listy. To zdjęcie, które zamieściłam jako pierwsze na blogu, dorzucił od siebie w prezencie, czym sprawił mi wielką radość.

      Usuń
    3. No i trzeba przyznać, że miał piękny charakter pisma.

      Usuń