poniedziałek, 26 grudnia 2022

Ś. † P. EMILIAN KAMIŃSKI, ANDRZEJ SZOPA

Emilian Kamiński (10.07.1952 - 26.12.2022) - polski aktor, założyciel Teatru Kamienica w Warszawie, mąż aktorki Justyny Sieńczyłło, starszy brat aktorki Doroty Kamińskiej. W mojej pamięci zapisał się jako "Jur", żołnierz Szarych Szeregów biorący udział w odbiciu Janka Bytnara "Rudego" w filmie "Akcja pod Arsenałem" (1977). Był to jego filmowy debiut i zwłaszcza scena z telefonem w knajpie jest godna zapamiętania. Poza tym na pewno nie zapomnę sympatycznego malarza Jerzego w "Szaleństwach panny Ewy" (1985), który miał ogromne poczucie humoru, ale mało wiary w siebie i swoje możliwości. Nie można też zapomnieć o dokonaniach dubbingowych, wystarczy wymienić takie produkcje jak: "Król Lew", "Toy Story" czy "Mała syrenka". Aktor zmarł 26 grudnia po długiej i ciężkiej chorobie. 

Autograf zdobyłam dawno temu, na początku swojej kolekcjonerskiej drogi. 



Andrzej Szopa (26.05.1952 - 31.12.2022) - polski aktor, głównie serialowy: "Czas honoru", "Samo życie", "M jak miłość", "Kryminalni", "Plebania". Zmarł w wieku 70 lat w Domu Artysty Weterana w Skolimowie. 
 
Autografy zdobyłam listownie w 2011 roku. Oprócz podpisanych zdjęć mam także list od aktora. 


2 komentarze:

  1. Bardzo smutna jest każda śmierć, ale co zrobisz musi umrzeć ktoś aby narodził się drugi człowiek :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Smutna widomość :(
    Nie można też zapomnieć o świetnej kreacji Jerzy Bociana, czyli Józefa Czapli, pseudonim Żuraw :)
    Kolejny aktor, którego śmierć zabrała zbyt wcześnie bym zdobył autograf.

    OdpowiedzUsuń