piątek, 24 listopada 2023

Ś. † P. WŁODZIMIERZ MUSIAŁ

Włodzimierz Musiał (27.09.1931 - 19.11.2023) - polski aktor, mistrz drugiego planu. Ma na swoim koncie ponad 100 ról filmowych i serialowych. Moje ulubione to: barman w Szuflandii sprzedający muchy z dzisiejszej pajęczynki w "Kingsajzie", kanalarz Rajmund, jeden z kolegów tytułowego bohatera w serialu "Jan Serce", zbój Dziobak w "Przyłbicach i kapturach" (obleśny dziad) i mój numer jeden - Szpula z "Vabanku". Nie mogę nie przywołać kultowego dialogu pomiędzy Szpulą i Kwintą:

- Co mam powiedzieć Spiętemu?

- Żeby się rozpiął.

Scena absolutnie genialna, fenomenalnie zagrana przez Jana Machulskiego i Włodzimierza Musiała. 

Aktor zmarł w wieku 92 lat. 

Autografy zdobyłam listownie w 2020 roku. 

6 komentarzy:

  1. Gratuluję :) Zapraszam na nowy post: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2023/11/1264-ukasz-strzaka.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, ta scena jest genialna. "Vabank" można oglądać na okrągło :)
    Aktor miał też skromny udział w kolejnej świetnej produkcji, czyli w "Pułkowniku Kwiatkowskim". Scena z zatrzymanym transportem repatriantów jest jedną z wielu bardzo wyrazistych w tym małym cudeńku polskiej kinematografii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Vabank" udał się Machulskiemu. Każda scena to perełka.

      Usuń
  3. Serdecznie gratuluję✌

    Super, że Twoja kolekcja ciągle się powiększa!

    W wolnej chwili zapraszam również do mnie na nowy post.

    Pozdrawiam serdecznie
    http://autografykyo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń