środa, 6 grudnia 2023

Ś. † P. MIROSŁAWA KRAJEWSKA

Mirosława Krajewska (11.09.1940 – 06.12.2023) – polska aktorka, grająca głównie w teatrze, niekiedy w serialach. W mojej pamięci pozostanie na zawsze Ireną Kowalczyk – siostrą Anny Roman w genialnej komedii Barei „Brunet wieczorową porą”. Jest w tym filmie, niemal na samym początku, rewelacyjna scena w wykonaniu Mirosławy Krajewskiej i Wojciecha Pokory.

IRENA KOWALCZYK
O popatrz jak on stanął. I wiecznie dłubie w tym samochodzie. Ja nie wiem, co to jest za samochód!? Wiecznie dłubie i dłubie, no naprawdę. O! Ty musisz na wieś w najlepszych spodniach jechać? Ja nie rozumiem, napra...  

KOWALSKI
Proszę?

IRENA KOWALCZYK
To nie ty?

KOWALSKI
Nie, to ja.

IRENA KOWALCZYK
Ja bardzo pana przepraszam, ja byłam pewna, że to mąż, he he he! Ja chyba jakaś idiotka jestem! He he he!

KOWALSKI
Kowalski, bardzo mi przyjemnie.

 

To drugie z prezentowanych zdjęć pochodzi właśnie z tej sceny.

Aktorka zmarła w wieku 83 lat.

Autografy zdobyłam listownie w 2014 roku. 



2 komentarze:

  1. Gratuluję :) Zapraszam na nowy post: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2023/12/1266-aleksandra-padzikowska.html

    OdpowiedzUsuń