czwartek, 15 lutego 2024

AGNIESZKA GROCHOWSKA

Agnieszka Grochowska (ur. 1979) – polska aktorka, trzykrotna zdobywczyni Złotych Lwów za najlepsze role kobiece w filmach: „Trzy minuty. 21:37” (2010), „W ciemności” (2011), „Obce niebo” (2015). Siedmiokrotnie nominowana do nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orzeł – i tylko jedna zdobyta statuetka w 2012 roku za główną rolę kobiecą w filmie „Bez wstydu”. Mam nadzieję, że w tym roku uda się aktorce zdobyć nagrodę za najlepszą drugoplanową rolę w filmie „Kos” (2023). Pułkownikowa Maria Giżyńska to ciekawa, dobrze zagrana rola.

Aktorka zagrała także  Klarę w „Warszawie” (główna nagroda Złote Lwy przyznana w kategorii najlepszy film wzbudziła w 2003 roku wiele kontrowersji), Tanię w „Pręgach”, Julię w „Tylko mnie kochaj”, Ankę w „80 milionów”, Danutę w „Wałęsa. Człowiek nadziei”, Grażynę w „Żeby nie było śladów”, Julię w „Skołowanych”.

Autografy zdobyłam osobiście na początku lutego, po sensie filmu „Kos”. Wykorzystałam 2 ulotki filmowe oraz zdjęcie, na którym wcześniej podpisała się aktorka Sandra Korzeniak, a także film DVD, na którym lata temu podpisał się Maciej Zakościelny. 



 A to zdjęcie z autografem zdobyłam listownie w sierpniu 2008 roku. 

2 komentarze:

  1. Piękna kolekcja. Gratuluję!
    Cenię sobie takie nieco powściągliwe aktorstwo Agnieszki Grochowskiej. Mam w kolekcji jej jeden autograf i w planie zdobycie kolejnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię tę aktorkę. Niestety, niektórych widzów irytuje jej sposób gry. Wystarczy poczytać komentarze na Filmwebie.

      Usuń