niedziela, 17 marca 2024

MARIA CHWALIBÓG, ERNEST BRYLL

Maria Chwalibóg (04.02.1933 - 15.03.2024) - polska aktorka, którą na pewno kojarzą wszyscy wielbiciele komedii Barei z filmu "Poszukiwany poszukiwana". Grała wraz z Wiesławem Gołasem małżeństwo zatrudniające Marysię (Wojciech Pokora) do opieki nad suczką Sonią i zajmowania się domem. Jedno z poniższych zdjęć pochodzi właśnie z tego filmu. Wiele osób twierdzi, że rolę swego życia aktorka zagrała w "Kobiecie samotnej" (1981), co potwierdza nagroda - Brązowe Lwy Gdańskie za najlepszą główną rolę kobiecą. Inne produkcje z jej udziałem to: "Matka Joanna od Aniołów", "Przygody psa Cywila", "Brunet wieczorową porą", "07 zgłoś się", "Dom", "Komediantka", "Jeziorak". Aktorka zmarła w wieku 91 lat. 

Autografy zdobyłam listownie w 2011 roku. Aktorce tak się spodobały zdjęcia wysłane do podpisu, że poprosiła mnie, abym przysłała jej takie same, bo nie ma ich w swoich zbiorach. Oczywiście, prośbę spełniłam. 


Ernest Bryll (01.03.1935 - 17.03.2024) - polski poeta, pisarz. Od 1965 roku pisał teksty piosenek. Pracował z najlepszymi - z Czesławem Niemenem, Markiem Grechutą, Haliną Frąckowiak, Marylą Rodowicz, Skaldami, Jerzym Połomskim, Danutą Rinn, Urszulą Sipińską, Haliną Kunicką. Mój ulubiony wiersz autorstwa poety to "Wciąż o Ikarach głoszą". Na tym tekście poprosiłam o autograf i go otrzymałam listownie w 2008 roku. Ernest Bryll zmarł w wieku 89 lat.

6 komentarzy:

  1. Gratuluję :) Zapraszam na nowy post: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2024/03/1279-karolina-sawka.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe autografy. Do Pani Chwalibóg pisałem do Skolimowa, odpowiedzi niestety nie otrzymałem. Ciekawe czy przekazują tam jeszcze listy 🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie przekazują, ale pensjonariusze mają kłopoty ze zdrowiem, pamięcią, więc i odpowiedzi przychodzą rzadko.

      Usuń