sobota, 6 lipca 2024

"Czterej pancerni i pies" - serial z lat 1966-1970

„Czterej pancerni i pies” – serial z lat 1966-1970 w reżyserii Konrada Nałęckiego,  liczący 21 odcinków. Fabuła opowiada o losach załogi czołgu „Rudy” 102, która przemierza szlak bojowy od Studzianek po Berlin. Serial należy postrzegać w kategoriach przygodowo-rozrywkowych, a nie historycznych, przymykając oko na zakłamania i propagandę. Piosenkę tytułową „Deszcze niespokojne” wykonał niezapomniany Edmund Fetting. W serialu wystąpiła plejada wybitnych aktorów polskiego kina – zarówno w rolach pierwszoplanowych, drugoplanowych jak i epizodycznych. Poniżej prezentuję autografy tylko na zdjęciach z „Czterech pancernych…”

 

Janusz Gajos jako Janek Kos, strzelec-radiotelegrafista, potem dowódca czołgu.

 

Franciszek Pieczka jako Gustaw Jeleń, czyli Gustlik, ładowniczy czołgu.


 

Włodzimierz Press jako Grigorij Saakaszwili, kierowca czołgu, mechanik. 



Wiesław Gołas jako Tomasz Czereśniak, strzelec-radiotelegrafista.


Małgorzata Niemirska jako Lidka, radiotelegrafistka w brygadzie.

 

Anna Lutosławska jako nauczycielka z Lublina, która zaprosiła załogę „Rudego” na poczęstunek – odc. 2.

 

Jerzy Braszka jako kawalerzysta ze szwadronu Kality rewidujący jeńców – odc. 11. 

 

Osobom zainteresowanym, jak powstawał serial ,polecam książkę Marka Łazarza „Czterej pancerni i pies. Przewodnik po serialu i okolicach”. 



 

5 komentarzy:

  1. Gratulacje :) Zapraaszam na nowy post: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2024/07/1293-magdalena-czerwinska.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś pięknego!
    Na pismo Franciszka Pieczki mogę patrzeć godzinami. Od razu przypomina mi się pismo mojego dziadka.
    Przepiękna kolekcja i coś czuję, że jeszcze nie raz mnie tak zszokujesz :)
    Rany, jak tu brakuje autografu Poli Raksy. To moje marzenie do tego stopnia, że nawet chciałem jechać do tej wnioski pod Legionowem i koczować na ulicach w nadziei, że mi się poszczęści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co mi wiadomo, Pola Raksa nawet spotkana osobiście niczego nie podpisuje. Tak przynajmniej twierdzą znani mi kolekcjonerzy. Ostatnie złożone przez nią autografy pochodzą chyba z lat 90.

      Usuń