niedziela, 18 sierpnia 2024

ALAIN DELON, GENA ROWLANDS

Alain Delon (08.11.1935 – 18.08.2024) – jeden z najwybitniejszych aktorów francuskiego kina. Do jego najsłynniejszych ról zalicza się te, które zagrał w filmach: „W pełnym słońcu”, „Rocco i jego bracia”, „Lampart”, „Zaćmienie”, „Basen” (w duecie ze śliczną Romy Schneider, z którą wówczas miał romans) , „Borsalino” (z Jeanem -Paulem Belmondo, z którym wystąpił jeszcze w trzech innych filmach) i niezapomniany, najprzystojniejszy „Zorro”. W 2019 roku odebrał honorową Złotą Palmę w Cannes za całokształt twórczości.  Miał 88 lat. Zmarł w swoim domu w Douchy w otoczeniu rodziny.

Autografy zdobyłam listownie w 2008 roku. Wysłałam wówczas jedno zdjęcie do podpisu, ale aktor dołożył jeszcze jedno w prezencie. 



 

Gena Rowlands (19.06.1930 – 14.08.2024) – wielka gwiazda amerykańskiego kina. Nagradzane, najwybitniejsze kreacje stworzyła w filmach: „Kobieta pod presją” (Złoty Glob dla najlepszej aktorki w filmie dramatycznym, Złota Muszla na Festiwalu Filmowym w San Sebastian, nominacja do Oscara), „Gloria” (nominacja do Oscara i Złotego Globu), „Historia Betty Ford”, „Strumienie miłości”, „Pamiętnik”, „Klucz do koszmaru”. Pamiętam jeden z odcinków serialu kryminalnego „Columbo”, w którym Gena Rowlands zagrała poruszającą się na wózku zamożną Elizabeth okłamywaną przez męża – mordercę. W 2015 roku odebrała honorowego Oscara za całokształt twórczości. Od kilku lat chorowała na Alzheimera. Zmarła w wieku 94 lat.

Autografy zdobyłam listownie w 2022 roku. Udało się dopiero za drugim razem, gdy napisałam na adres prywatny. 

5 komentarzy:

  1. Gratuluję :) Zapraszam na nowy post: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2024/08/1299-tomasz-wosok.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety,ale Alain Delon to (podobnie jak JP Belmondo) secretarial.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że wiedza kosztuje ;) , ale czy mogę prosić o wskazanie cech charakterystycznych, po których rozpoznajesz, że to secretarial? Nie ma za bardzo punktu odniesienia bo widziałem tylko dwa autografy aktora poświadczone przez renomowaną firmę (BAS). Problem w tym, że najwidoczniej na rynku jest cała masa secretariali, bo trudno je rozróżnić. Nawet gdy jest obszerny fragment tekstu w dedykacji to mało jest 100%-pewnych tekstów porównawczych. W tym autografie moje wątpliwości pojawiają się przy drugim a, które jest pisane bez oderwania ręki, a poświadczone przez grafologa składa się z dwóch osobnych ruchów ręki (górna część litery jest dorzucona). Niemniej takich autografów jak ten w sieci mnóstwo.

      Usuń
    2. Też mnie to zaciekawiło. Poszukałam w sieci i znalazłam filmik, na którym aktor osobiście podpisuje zdjęcia. Autografy wydają się bardzo podobne do tych otrzymanych pocztą. FILMIK: https://www.youtube.com/watch?v=No1kGRoXTMA

      Usuń
  3. Gratuluję! Zapraszam na nowy post autografiki.blogspot.com. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń